Vrijdagavond 2
februari de avond "before"
De gehele week stond
nog in het teken van zaterdag gaan we naar Nunspeet.
De brommers waren optimaal geprepareerd. Die van Zoon Puck had een nieuw
rempompje gekregen, zodat de achterrem de gehele wedstrijd bleef remmen en niet
halverwege zijn rem functie begon kwijt te raken.
Mijn brommer was in tegenstelling tot de verwachtingen van afgelopen wedstrijd,
waarbij ik moest opgeven, doordat er ergens iets in het blok uit elkaar was
gespat, weer spat zuiver.
Oorzaak te kort koelvloeistof in het systeem, waardoor de thermostaat niet
schakelde en de koelventilator niet aansloeg. Als gevolg van een te hete motor
begon deze te pingelen en kwamen er uit het vooronder vreemde geluiden die je
liever niet wilt horen. Dit dus achteraf geconstateerd.
Ondanks mijn zorgvuldig onderhoudsschema, was het niveau van de koelvloeistof
aan mijn aandacht ontsnapt.
Alles was dus gepland en stond klaar.
Vrijdagavond op de verjaardag van onze oudste zoon gaf zoon Puck aan dat de
batterijen leeg waren.
De gehele week kwart over vijf het bed uit in combinatie met twee keer
avondschool, s'avonds nog een vergaderingetje op de zaak en een verjaardag op de
vrijdagavond, was een goede reden
om zaterdag eens een gat in de dag te slapen en de batterijen op te laden.
Zelf had ik ook een vrij druk week achter de rug en dit als een pensionaris;
ongelofelijk.
Vriend Frans Kalverboer had ook al alles gegeven deze week in verband met de
(aan)verbouwing van het huis van zoon Robert.
Hij moest nodig bijkomen en had ook al
deze zaterdag als een rust dag ingelast.
Gelukkig was onze razend reporter Petra van der Gragt wel afgereisd met het hele
gezin en deelde haar ervaring van die "dure" dag met ons en zijn we toch nog op
de hoogte wat daar allemaal gebeurd is.
Zaterdag 3 februari
(verslag Petra)
Afgelopen
zaterdag de derde Wintercup vroeg in de auto.
We hadden er helemaal zin in en Peter nog het meest.
Die had een proefrit geregeld op een bijna nieuwe Sherco.
Nou ik wist Na 100 m al dat het een dure ochtend zou worden.
Maar dan ben je er nog niet.
Als je een volledig rood/wit Beta trialpak bezit, dat vloekt wel een beetje op
een blauw gele Sherco, dus we waren nog niet thuis of hij zat al op internet een
nieuwe outfit uit te zoeken.
Maar de motor rijd lekker volgens Peter en doet precies wat hij wilt. (van
de redactie; nu zijn vrouw nog)
Koen
en Milou hadden ook lekker gereden, maar voor Wiep was het haar eerste wedstrijd
op de Sherco 125cc.
Ik heb haar horen vloeken, zien huilen en hevig zien schrikken, toen de motor
onder haar uitschoot en zo richting een groepje rijders ging, kwam net goed, en
uiteindelijk in de laatste ronde kon er een klein lachje vanaf, toen ging het
iets beter.
De rijders in blauw
hadden het vandaag niet heel zwaar, er werden weinig punten gehaald, maar de lol
was er niet minder om.
Ik kwam nog wel een oud TCO'er tegen die het iets zwaarder had, want René van
Saane reed het rode spoor.
Kortom
was een leuke wedstrijd, sfeer was gezellig en het bleef gelukkig droog.
Op naar Maart de
laatste wintercup met aansluitend de prijsuitreiking.
Ik hoop dat jullie er dan ook weer bij zijn Cees en Puck. Hieronder nog een foto
impressie van de dag.
Aan de uislagen te zien was het bovenin de blauwe klasse een gevecht tussen de
TCO-ers met Marco Veerman als winnaar.
Peter Glas was hekkensluiter bij de TCO-ers in deze klasse, maar als hij straks
een nieuwe outfit heeft en brommer verwacht ik toch zeker dat hij nog meer
voorin komt te rijden.
Ik vrees dat Marco Veerman de titel bij de blauwe piloten niet meer ontnomen kan
worden of zoon Kick moet zijn motor saboteren en kan Kick zelf nog aanspraak
maken op de Titel "Koning wintercup Nunspeet".
René van Saane moest alleen in de rode klasse voor TCO de kolen uit het vuur
halen.
DE UITSLAGEN
|