Zaterdag morgen 2 Maart; de laatste van de vier wedstrijden voor de wintercup in
Nunspeet.
Deze dag begon gelukkig wat anders als de eerdere wedstrijden voor ons
Noord-Hollanders.
Ten eerste; het was het droog, ten tweede; het was licht dat we vertrokken en als
laatste; de zon liet zich zien.
Nog niet heel uitbundig, maar later op de dag wist hij de wolken van de
afgelopen maanden toch weg te drukken.
Het beloofde een dag met goed weer te worden en daar waren we ondertussen na de
maanden van nattigheid wel eens aan toe.
Onderweg, net de Zeeburggertunnel door, zag het er al goed uit.
Onderweg, op de A1, haalden we een rode Nissan Qashqai in met een karretje met
twee trialbrommertjes erop; Frans en zoon Robert Kalverboer.
Ik zag ze verdwijnen in onze achteruitkijkspiegel.
Aangekomen in Nunspeet werden we via een alternatieve route naar de baan geleid.
Deze weg die verder over het spoor normaal Nunspeet ingaat, was verderop afgesloten.
Aangekomen snel even inschrijven.
We
hadden de auto net een beetje geparkeerd toen er een auto zonder trialbrommer
bij ons parkeerde.
Een jong gezin stapte uit en te zien aan de vele kroost die ze mee genomen
hadden, hebben deze twee in de corona tijd niet stil gezeten. Koen Wijte en
Rosanna van der Gragt.
De trialbrommer werd na gebracht.
Vele Noord-Hollanders (TCO-ers) hadden de weg naar deze mooie locatie gevonden.
Na even in de uitslagen gekeken te hebben waren het er bijna 20.
Omdat de crosser ook eindelijk weer eens konden rijden was het op het terrein
erg druk geworden met alle voertuigen.
Vooral crossers hebben grote (nieuwe) vervoermiddelen nodig om de familie,
vrienden mee te nemen naar de trainingen.
Er waren weer 8 non-stops voor ons bedacht en deze waren door de vrijwilligers
allemaal weer goed bemand en/of bevrouwd.
Er werd weer in 5 klasse gestreden en dat maakt het zoeken naar de juiste route
door de non-stops voor mijn best wel eens lastig.
Ik denk dat ik in de eerste
ronde al 4 keer een vijf te pakken had, omdat ik op plaatsen reed waar ik niet
moest zijn, maar dat maakt de pret erom niet minder.
Zoon Puck had het er al over dat ik de regenboog klasse reed.
Gaande weg de wedstrijd
wist ik steeds beter mijn weg te vinden in de uitdagingen, maar had hier en daar
nog wel eens de hulp nodig van de controleurs en moest ik hun onderweg nog even de de juiste
weg naar de uitgang vragen.
Onze oud voorzitter Frans Klaverboer en zoon Robert wisten zich ook uit de
her-ver-verbouwingen (lees slopen) te rukken en hadden dus de weg naar Nunspeet gevonden.
Marco Veerman en zoon Kick hadden nog een familie strijd uit te vechten wie er
op het einde op het hoogste schavotje mocht staan.
Ondanks sabotage
werkzaamheden van Kick aan de motor van zijn vader lukt het hem niet om hem uit
de wedstrijd te krijgen; jammer Kick.
In een vorige verslag werd er geschreven over een nieuwe trialbrommer voor Peter
Glas.
Dezelfde avond had hij achter de computer een nieuwe outfit gevonden die
goed bij de kleuren van zijn nieuwe brommer zouden passen.
Ik zag Peter echter in een spijkerbroek en truitje rond rijden.
Navraag bij zijn eega leerde me dat het niet goed was gegaan met bestellen via
de computer.
Broek te groot en
shirt te klein. "Mannen moeten dat ook vrouwen overlaten", was haar reactie.
Wie ook goed geïnvesteerd had in een verse
uitrusting was Marcel ten Haaf.
Als een gele kanarie fladderde hij door de nonstops heen.
Hij had een trialpak formaat 3x-XL besteld, waar Veerman en zoon samen nog wel
in zouden passen. (Ook zeker zelf achter computer besteld.)
En zo tuften we onder een stralend zonnetje
onze rondjes.
Al na de eerste ronde konden de jasjes achter gelaten worden, want de
temperatuur in combinatie met de inspanningen zorgden ervoor dat het aangenaam
rondtoeren was door de bossen.
Vriend van de trial show, Bertje ten Haaf, stond op de laatste nonstop te
controleren en zag dat het goed ging. (Soms ook niet).
Rond de klok van drie uur hadden ondergetekende en zoon de wedstrijd er op
zitten en werd het tijd om de heerlijk gezouten patat in de kantine uit te proberen en nog effe na te teuten.
Tegen de klok van vier uur weer in de auto
en op weg naar Noord- Holland.
De muziek uit de speakers kwam van Spotify, want thuis gekomen wilden we de F1
nog zien, zonder al per ongeluk geïnformeerd te zijn over de uitslag via de
radio.
De Veermannen, Marco en Kick eindigden op
de hoogste plaatsen van deze competitie in de blauwe klasse.
Karl Stugens werd eerst in de witte klasse.
Gefeliciteerd mannen!
MC-Nunspeet weer bedankt voor de uistekende
verzorging en de gezelligheid van het evenement.
Uitslagen 4e wedstrijd
Totalen einduitslagen competitie
|