Voor de derde keer werd er dit jaar een club training
georganiseerd onderleiding van deskundige trainers.
Zondagmorgen vroeg was René Opstals al bezig om trainingsuitdagingen uit te
zetten voor de rode en gele piloten.
Wij, Puck en ondergetekende, ontfermden zich over de oefeningen voor de witte en
blauwe klasse.
Het accent van deze training lag op het positioneren in de non-stops doormiddel
van omzetten en/of goed sturen.
Als er goed gepositioneerd is, kan de hindernis ook beter aangevochten worden.
Voor de start werd er eerste even gesproken en stil gestaan bij het overlijden
van Maarten, zoon van onze voorzitter.
De afgelopen weken was
door een klein team van vrijwilligers met o.a. Mark te Meij en René Opstals het
harde materiaal ge-herschikt, zodat er weer mooie uitgingen op gemaakt konden
worden.
René Regenmortel was behoorlijk met de bosmaaier te keer gegaan, zodat de
trialberg weer zichtbaar werd.
Peter Boekel, René Strooper, Puck Kruijer, Tom Schaap en één van de Rooijtjes
hadden de kantine veranderd van groen naar wit.
De komende maanden kunnen wij ons er weer prima uitleven.
Tegen de tijd dat er aangevangen kon worden besloot Pluvius nog even wat
waterdroppels naar beneden te gooien met als gevolg dat alles net even gladder
en spannender was geworden.
De deelnemers zochten een droog heen komen onder en in alles wat bescherming kon
bieden tegen de neerslag.
Hierna werd er aan
gevangen met de training.
Voor de witte en blauwe piloten boden de
stenen een uitdaging waarbij de aanzet om deze hobbelige paden te nemen heel
belangrijk was om er zonder voeten doorheen en eruit te komen.
De
non-stops waren goed bedacht, want de deelnemers hadden er hun handen vol aan.
Als de uitdaging eenmaal goed was bedwongen was er altijd weer een volgende iets
uitdagender hindernis om op te trainen.
Aan de foto's te zien,
werd er flink gewerkt.
Na de pauze gaf René
een demonstratie en uitleg over het omzetten van zowel met het voorwiel als met
het achterwiel en waar op gelet moest worden."Ga niet op gladde plekken staan
omzetten" was een tip in verband met weg glijden van het voorwiel.
Voldoende
uitdagingen voor de gele en rode piloten.
Uiteraard was er ook
voldoende tijd om spannende opstappen te nemen getuige onderstaande foto's
uiteraard met vang hulp.
Waar
één piloot het probeert volgen er meer.
Samenvattende het was
een weer een hele intensieve leerzame trainingsdag met dank alle trainers,
helpers en uitzetters. |