De
zondag kon niet mooier beginnen; een stralende hemel, bijna geen wind.
De rit naar de Muntjeberg is op zich al een toeristische attractie met alle
bollen velden prachtig in bloei.
De afgelopen weken was het trialterrein totaal op zijn kop gezet.
De bekende heuvels, obstakels en bergen waren verdwenen.
Op andere plekken waren weer nieuwe uitdagingen ontstaan.
De firma Muntjewerf is goed bezig geweest.
Het Muntjebos was
afgevoerd door de vele vrijwilligers met een hout kachel de afgelopen weken.
Een uitdaging voor de uitzetters om er weer iets moois van te maken, en dat was
gelukt.
Vaste controleur Sjaak
Vlaar was weer voldoende hersteld om een non-stop te bemannen en op zijn eigen
kritische maar rechtvaardige wijze de scherprechter te spelen om een non stop.
Of het nu kwam door het mooie weer of de vakantie, maar het aantal deelnemers
was minder als dat we gewoon waren en als tweede controleur was alleen René
Regenmortel beschikbaar.
Dit maakte voor de wel aanwezigen de kans op een bosje rozen alleen maar groter.
Er werden vijf
uitdagingen in elkaar knutselt en na bemoedigend te zijn toegesproken door de
voorzitter werden we losgelaten op deze uitdagingen.
Op de eerste non-stop
moesten de rijders elkaar controleren.
Deze lag naast de kantine, de rode en gele piloten moesten een aantal harde
buizen slechten voor ze de bevrijdende uitgang konden bereiken.
De witte en blauwe piloten mochten de uitdaging voornamelijk in de prut vinden.
Ook de tweede
hindernis was er een van veel prut en graafwerk waarbij, de coureurs elkaar
moesten controleren.
Een uitdaging waarbij snel een voetje werd gezet als de motor wegzakte in de nog
rulle berg.
De
derde werd door René Regenmortel gecontroleerd.
Een uitdaging met voor de hogere klasses wat serieuzere harde opstappen.
In de eerste ronde moest menig piloot hier een paar puntjes op de kaart laten
noteren.
De
vierde werd ook door René gecontroleerd.
Voor de blauwe klasse bij de ingang was dat betonnen balkje, wat eigenlijk niks
voorstelde en waar we laatst nog op getraind hadden, dat zorgde voor menig
voetje en zelf in mijn geval voor een vijfje toen ik toch probeerde het voorwiel
en netjes overheen te wippen, maar helaas net buiten het lint kwam.
Ook voorzitter Frans zag ik hier falen door verkramping in de koppelingshand.
Gevolg het voorwiel tegen de buis in plaats van erop. Wel een komisch gezicht.
Voor rood zag ik dat het een flinke klauter partij was.
Er was een enkele, de latere winnaar in rood, die dit een keer met een nul
redde.
Voor de overigen waren meer vijven hun deel.
De laatste Non-stop
werd door Sjaak bewaakt.
Een non-stop met harde obstakels die voor menig puntje zorgde.
Voor blauw was het zaak om bij het inrijden van de non-stop gelijk rechts de
bielzen aan te houden om zo een goede uitgangspositie te hebben voor de eerste
draai naar links.
Er moest secuur gestuurd worden om de puntjes aan de linkerkant van de kaart te
houden.
Moe gestreden hadden de meeste piloten de rit uit gereden en was het tijd voor
de rozen.
Puck Kruijer moest uitvallen als gevolg van een beschadigde ego.
Door iets te hard rijden en remmen op het asfalt was de motor onder hem vandaan
geschoven en had hij zijn eigen behoorlijk pijn gedaan en was de wedstrijd over.
In de witte klasse was
het Piet Warmerdam die de rozen naar huis mocht brengen.
In de blauwe klasse was het Symen Pronk die rozen mocht pakken. Dirk Warmerdam
zat hem dicht op de hielen.
In de zestig plus klasse was ik de winnaar, maar helaas zijn hier nog geen rozen
voor beschikbaar, maar dat gaat binnen kort veranderen.
De Rode klasse werd
gedomineerd door Aris Pronk die slechts vijf puntjes moest ophalen.
Tweede was Rob Knol die hiermee voor zijn vader wist te eindigen.
Deze voldoening was nog wel belangrijker als eerst worden, bleek uit blijdschap
van Rob.
Aris gaf zijn ruikertje sportief door aan René, die in zijn eentje twee
non-stops had gecontroleerd.
In geel was het de broederstrijd tussen Victor en Alex de Rooij.
Alex wist deze te winnen door in de tweede ronde geen punten op te halen!
Samenvattende weer een
prachtige dag, op naar TEXEL, maar eerst nog een training op 27 mei onder
begeleiding van ervaren opleiders!
Klik hier voor de uitslagen
|