Moesten we de eerder
geplande zondag 10 december nog bijna sneeuw ruimen, was het nu totaal anders en
moesten we krabben voordat we konden weg rijden.
Onderweg naar de Muntjeberg hoorde we op het nieuws al over diverse glijpartijen
op de weg. Gelukkig was er bijna overal gestrooid; bijna overal.
Bij de Muntjeberg aangekomen, kwam je na het uitstappen uit de auto er gelijk
achter dat er hier niet gestrooid was. Het asfalt was een grote glijbaan!
Min puntje voor de terreinbaas.
Het was voorzichtig schuifelen geblazen om de auto om de brommers van de kar af
te halen.
Door het vele water van de afgelopen weken was een heus Muntjemeer ontstaan.
Helaas was het ijs nog dik genoeg om er op te schaatsen.
Er waren twee
non-stops gebouwd om in te oefenen onder toeziend oog van onze twee
trainingscoachen René en Aris, waarbij de René de gele en rode piloten
begeleide.
Het
zonnetje scheen uitbundig en het waren ideale omstandigheden om buiten te zijn.
Op de harde helling was het door de combinatie van vorst en modder aan het begin
ongelofelijke glad en moest er behoedzaam gereden worden om niet met de
tweewieler onelegant onderuit te gaan.
Hans
de Waard die altijd de spullen goed voor elkaar heeft kon zijn brommer niet aan
de praat krijgen.
Het vehikel weigerde een teken van leven te geven.
Uiteindelijk mocht Hans hem nog helemaal schoon op de kar parkeren.
Er
werd fanantiek gewerkt door de leden om de uitdagingen te beheersen en dat viel
in het begin nog lang niet mee, maar door waardevolle aanwijzingen van de
meester kwamen ze al verder in de non-stops zonder de voeten te gebruiken.
Gelukkig had onze
voorzitter de kachel al op tijd op gestookt en was het in de kantine behaaglijk
vertoeven.
We kwamen er ook achter dat er op een of andere manier lekkage was geweest in de
kantine.
In één van de TL bakken IP65 was de kap afgevuld met water, alleen de vissen
ontbraken nog.
Volgende keer maar een ladder meenemen en eens op dak kijken wat hier de reden
van kan zijn.
Marcel van Tartwijk
net weer kersverse vader geworden van zoon Thijs trakteerde de aanwezigen op
beschuit met blauwe muisjes.
Op de tafel in de
kantine stonden allerlei smeer producten op gesteld van het nog voor ons
onbekende merk Nils.
Het waren allerhande producten voor de motor, zowel uitwendig als inwendig. Het
bleek dat Hans de waard de vertegenwoordiging heeft met zijn bedrijf voor deze
middelen.
Heel veel trialmotoren zijn vanaf de eerste montage met deze middelen
afgeleverd.
Op enkele kritische vragen aan Hans of dat het weigeren van zijn brommer in
relatie stonden met deze Nils producten, ging hij wijselijk niet in.
Na de koffiebreak was
het tijd voor de tweede sessie. De jassen konden uit, want het was zweten
geblazen.
Hans gaf zijn motor nog een laatste wanhopige schop en..... wonderwel het ding
sloeg spontaan aan.
Hans kon hem dus nog even lekker smerig maken.
Tegen half twee waren de meeste brommer en piloten leeg gereden en werd het tijd
om naar huis te gaan om daar nog even de brommer weer op te knappen voor het
volgend festijn: de Kerst Trial op tweede Kerstdag.
De heren trainers werden bedankt.
En nu maar hopen dat het net z'n mooi weer wordt als vandaag.
|