TCO e.o.

 

 

21 mei derde krachtmeting

 
   
  Verslag: Cees kruijer
Foto's: Cees Kruijer/ Gertjan Borst
 
 
 

Onder werkelijk weer geweldige weersomstandigheden werd de derde wedstrijd van het jaar verreden.
De temperatuur was precies goed al had het voor de rode en gele piloten ook kunnen vriezen, want die kregen wat voor hun kiezen of eigenlijk wielen.
Maat zoals het spreekwoord zegt wie een hindernis voor een ander bouwt, struikelt er zelf over.
We hadden een goed opkomst en iets later als gepland, konden we aanvangen met de wedstrijd.

Nadat ondergetekende de aanwezigen had verwelkomd en toegesproken, onze voorzitter Frans was met zijn twee cilinder ergens in Duitsland aan het dwalen, werden de leden losgelaten op de uitdagingen.
Omdat onze leden geen mietjes waren werd er enthousiast geroepen" we doen vijf rondjes vandaag".
Uiteraard geen probleem voor de organisatie en hier werd mee ingestemd.
Nog net geen ronde later werden deze grote woorden alweer ingetrokken door een aantal jeugdige overmoedige leden die vergaande vormen van uitputting vertoonde.
Hierop werd besloten het toch maar weer op de vier rondjes te houden.

 

De eerste was een non-stop die door bosmaaier René Regenmortel bewaakt werd.
René had de zaterdag voorafgaand aan de wedstrijd de gehele baan kort gewiekt zodat we weer konden zien waar we de non-stops moesten bouwen en onze wielen heen moesten sturen.
Hulde hiervoor.
Voor rood een schier onmogelijke non-stop leek het. Ik heb van deze piloten alleen maar gezwoeg gezien.
Alleen Aris wist deze met nul punten te fiksen, maar ook niet in de eerste poging.

 

 

 

 

 

 


 

 

De tweede werd door oud clubkampioen Sjaak Vlaar bewaakt die samen met  de vriendin van Jesse Koomen, Annejette, de uitdaging controleerde.
Een ware marteling voor de motoren en gele rijders die tegen de kopse kanten van de openbuizen mochten oprijden.
Dit is trial op WK niveau,. Het was de spreekwoordelijke "De dood of de gladiolen".
Sjaak verwachte een verhitte wedstrijd en had voor de zekerheid maar een aantal brandblussers mee gebracht.
Sjaak nog bedankt!

 

 

 

 

 

 

 

De derde was een uitdaging die voor geel en rood niet met een nul te doen was. Het krap draaien op de rotshelling was voor een ieder te hoog gegrepen.
Blauw en wit was te doen maar op de rulle glad schuine hellingen met krappe draaitjes was een voetje snel gezet.
Pieter Zwaan, vader van vele trialtalenten, hield hier de wacht.
De puntjes werden geknipt door Petra van Aris en de moeder van Merlin van Beekum trakteerde je op een dropje om het zout gehalte te compenseren.

 

 

 

 

 

De vierde was een ouderwetse hill climbing met draaitjes op gladde hellingen. Hier werd ook weer hard gewerkt door de gele en de rode piloten.
Een voetje was snel gezet bij het glijden van de wielen en het spreekwoord zegt "als er één voet is gezet, volgen er meer".
Hans van Beekum deelde hier de puntjes uit.

Hans kreeg ik in non-stop drie voor mijn wielen, want hij stond in mijn non-stop om non-stop vier te controleren. Van schrik belande ik in non-stop vijf, waar ik Rob Knol voor de wielen reed.
Gelukkig werden de non-stops geneutraliseerd en mochten we het nog een keer overdoen.

 

 


Rob heel wijs bij het inspecteren van de non-stops, had al gezien dat de rode klasse geen uitzicht op een bos rozen bood en koos een klasse lager te gaan rijden.
Hiermee kaapte ie wel mooi de rozen voor mijn neus weg, want ik werd tweede.
Ik moet toch nog eens kijken wat de reglementen hierover zeggen, maar het is hem van harte gegund, want zijn vader komt sinds Aris ook rood rijdt niet zo vaak meer rozen thuis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De laatste was de meest rode rijders ook weer een nivo te hoog en daarom moest Pim, ook vader van trialtalenten, vaak de knipjes aan de rechterkant zetten, hierbij werd hij bij gestaan door Petra van de Gragt die hun hele harem had meegenomen.

 

Absolute kampioen van de dag was Hans de Waard die met het hoogste aantal punten wist te eindigen.
Ondanks dat het hem niet gemakkelijk af ging, trotseerde hij elke keer weer de uitdagingen en wist zo toch een neerwaartse lijn neer te zetten in het aantal strafpuntjes.


Kees Boekel had ruzie met zijn koppeling die niet deed wat hij wilde.

 

Niek Zwaan moest opgeven als gevolg van een kapot achterwiellager die er voor zorgde dat zijn ketting er ook aan ging.
Heel spijtig voor de heren.

Samenvattend een mooie dag waar vele trialrijders, vooral de rode piloten, de stok weer een stukje verder hebben gezet, want ondanks de stevige uitdagingen gingen de heren gewoon het gevecht aan.

 

De winnaars van de dag

        

 

 

Klik hier voor de uitslagen
 

 

 
 
 
 
laatst bijgewerkt door: C.M. Kruijer 01-03-2020