Deze enigszins koude
tweede Paasdag begon met plassen op de weg.
Het had afgelopen nacht stevig geregend.
Maar
op de weg naar de Muntjeberg droogde de natuur alweer aardig op en liet de zon
zich zien.
Volgens Bas Zeinstra, onze puntenteller, was de temperatuur tijdens de laatste
Kersttrial hoger als vandaag.
Nu werd er op de temperatuurmeter in de auto net 8 graden aangeven.
Afgelopen weekend was
er veel werk verzet door de heren Muntjeberg, Zwaan en Schaap. Er moest ruimte
gemaakt worden een uitbreiding van de Nuon waar Piet knol (bijna) directeur is.
Van deze gelegenheid
werd gelijk gebruik gemaakt om de spullen die terug waren gekomen uit de Den
Helder een plek te geven in de nieuwe uitdagingen die werden gemaakt.
Voor de vele deelnemers van deze dag een aangename verrassing met al deze nieuwe
opstappen.
Hier en daar moet de grond nog wat inklinken, maar als je val is het lekker
zacht.
Schaap Trial Sport pakte uit met nieuwe motoren, waarop kon worden proef
gereden.
Velen maakte hiervan gebruik na de wedstrijd en waren aangenaam verrast door de
souplesse en power van deze motoren.
Ook onze voorzitter had met oog op het behalen van een eerste plaats zich een
bijna nieuwe motor aan geschaft.
Deze zou hem echter niet kunnen redden en hij moest uiteindelijk genoegen nemen
met een tweede plaats.
Er
waren zes uitdagingen gebouwd die voor genoeg strafpunten zouden zorgen.
De eerst met Dokter Kees Rottier was een inkomertjes voor de rest van de
uitdagingen.
Tweede met het gouden koppel Dorus en Sjaak op de wachtposten had voor alle
klasses een leuke uitdaging in de vorm van een helling, waarbij de hogere klasse
over de keien mochten zweven.
Voor de meesten was het in de eerste ronde meer ploeteren, maar met het
voortschrijden van de wedstrijd verdween de angst en nam het zelfvertrouwen toe.
De broer van Dorus,
Bas stond op de derde non-stop. Aan de achterzijde van de non-stop moest er even
stevig geklommen worden, maar dat was voor de meesten geen probleem.
Alleen uit angst gaf ik de eerste ronde een beetje te veel gas en tuimelde ik
aan de ander kant wat ongecontroleerd naar beneden.
Ik wist net op tijd
mijn voet van de step te tillen, anders had ik zeker een paar blauwe tenen
gehad.
Mijn steppie was iets naar achter gevouwen en bood een gestroomlijnde aanblik.
De vierde die er naast
lag was nieuw.
Zachte grond met harde objecten en aan het einde een stukje met oude
uitdagingen.
Voor ons blauwe piloten kon René Strooper de knipjes aan de linkerkant houden.
Snel door naar de
vijfde uitdaging die in het bos was gemaakt.
Dit was er eentje die voor de vele rijders behoorlijk wat punten opleverde. Krap
draaiwerk over buizen.
Zo zag ik Robert Kalverboer zonder zijn voeten te gebruiken door non-stop
springen.
Tot onze en zijn eigen grote verwondering had hij geen voeten gebruikt.
Rob Knol vertelde dat hij de boom richting uitgang was in geklommen. Samen met
zijn motor.
Symen
Pronk met arm nog één dag in het gips rende in de rondte bij de zesde uitdaging.
Daarbij lette hij scherp op dat het spoor niet gekruist werd.
Mijn persoonlijke tegenstander Frans was hier zo gelukkig om de route pijlen bij
de ingang er uit te rijden gelukkig zag Symen dat en Frans kreeg een vijf.
De bos bloemen aan het einde van de wedstrijd kwam hierdoor weer een stuk
dichter bij.
Het was voor mijn en
Frans een wedstrijd van gelijk opgaan in de punten, maar toen in Frans op de
laatste non-stop zijn nieuwe motor liet afslaan, kon hij niet meer in mijn buurt
komen, al reed ik de laatste non-stop achterste voren.
Daarna was het even in
het zonnetje afwachten op de uitslagen.
De trotse winnaars.
Klik hier voor de uitslagen |