Het was geen verrassing, maar nadat ik het gordijn had
opengeschoven zag ik
geen wolken en alleen maar zonneschijn, kortom, een prachtige dag om te
brommeren.
Even snel een paar paaseitjes naar binnen gepropt, de kar opgehaald en op naar
Warmenhuizen waar het op deze dag moest gebeuren.
We werden al door de eerste vroege vogels opgewacht en konden direct beginnen
met uitzetten en inschrijven.
de temperatuur had de 25 graden al ruimschots bereikt en we konden van een
tropische dag spreken.
Voor het inschrijven gebruik ik een leesbril in combinatie met verkijkbril en
zonnebril.
Een drukte van belang bij de non-stops
De
klei in Warmenhuizen verandert bij droogte in een soort beton, maar na een paar
klappen meer stonden toch alle stokken in de grond en lagen er 5 uitdagingen
klaar voor een goedgevuld deelnemersveld, waarvan een aantal een dag eerder de
kunst hadden afgekeken bij ene heer Lampkin.
Na het praatje van voorzitter Frans gingen we het strijdveld op, te beginnen bij
Dorus op NS1.
Krap naar links, daarna naar rechts, gelijk over de haspel, naar achter via een
slinger naar de voorkant om schuin over te buizen naar de uitgang te gaan, een
eitje dus (paaseitje?).
De
gele piloten mochten tegen de rechtopstaande stelconplaat omhoog en hadden hier
wel eens wat mee te stellen. Voor rood lag de uitdaging in de krappe draai en
direct tegen een hooischutding ofzo op.
Bij NS2 moesten wij blauwen dwars over de buizen richting betonplaat, maar we
hoefden ons geen zorgen te maken, zei Sjaak, want hij had een week eerder al
uitgeprobeerd (een geruststellende gedachte).
Daarna over de platen, maar door slim te kijken en te sturen viel het wel mee en
mochten we via een boomstam naar de uitgang.
De gele coureurs moesten erg krap sturen, maar daarvoor rijden ze in de hoogste
klasse van de trialschool.
Voor rood was het eigenlijk te krap uitgezet en mochten ze hun spoor kruisen. De
schuine opstap over de buizen was wel tricky en koste Peter Glas in de laatste
ronde en ook gelukkig zijn laatste non-stop zijn kettingspanner. Blij dat ie
klaar was ging hij gelijk naar huis om de verjaardag van zijn vrouw Petra te
vieren en op zoek naar een koud biertje.
Op
naar NS3 waar Bert de scepter zwaaide, gelijk naar de ingang over een betonpijp
die er na de eerste ronde uitgehaald is.
Over de stalen haspel langs een vervaarlijk schuin kantje en een krappe draai
naar de uitgang.
Geel mocht tegen de stelconplaat om hoog.
Voor de rode bestuurders hadden ze het lastig gemaakt, door over een band gelijk
links te moeten sturen, waarbij het voorwiel meestal rechtdoor naar beneden
wilde. Door een voet en een zwaai werd het eigenwijze voorwiel weer op het
juiste spoor gezet. Maar daarna kwam er nog een lastig draai omhoog ook weer
links waarbij dezelfde voet ook weer uitkomst moest brengen. Minder als een drie
zat er voor de rode pilootjes ook niet in.
Bij NS4 aangekomen kwamen de
eerste zweepdruppeltjes al onder de helm vandaan, maar we lieten ons niet kennen
en de nonstop waar Mario de punten uitdeelde werd bedwongen en ook hier bleken
ook nog wel een paar addertjes onder het gras te zitten en werden keurig door
meester Mario beloond met het juiste aantal strafpunten.
Voor de piloten in de hogere klasse lagen de punten boven in te wachten waar
scherp rechts naar beneden moest worden gereden. De gele heren mochten eerst nog
even over een buizen piramide. De boom beneden werd in de eerste rondes ook nog
wel eens vergeten door de heren. De beloning hiervoor was een knip aan de
rechterkant.
Tenslotte
kwamen we bij NS5 waar John (tuinkabouter) Koomen barrevoets aan het controleren
was en of ik daardoor afgeleid was weet ik niet, maar ik reed gelijk aan de
verkeerde kant van de nieuwe groene pijl langs.(Zaterdag, na jaren vergaderen er
over, nog gemaakt door bestuursleden Cees en Aris.)
Dat
we in een agrarische omgeving rijden is te zien op de foto waar Puck Kruijer de
witte route neemt, (wit was gemakkelijker als groen vond ie), de producten van
deze omgeving zien. Gras, koolbladeren en een echte ouderwetse mesthoop.
Tijdens het bouwen van deze non-stop moesten de Paaseieren van de paarden die
hier door de week triallen, een beetje aan de kant geschoven worden.
Een klusje die bij het verplaatsen van deze hopen een zekere aromatische geur
verspreide.
Dit heeft op John een zekere aantrekkingskracht gehad, want hij trok zijn
schoenen uit om er op zijn blote voeten doorheen te lopen en zo deze geur mee
naar huis te kunnen nemen; een echte tuinkabouter.
Tijdens de 2e
ronde kreeg ik net als Aris remproblemen, maar mijne kon ik niet 1,2,3 oplossen
dus ben ik maar begonnen met het optellen van de kaarten om zo ook nog iets
nuttigs te doen.(red.
zoon Kees aan paaseieren helpen)
Na
de mooie woorden van onze voorzitter konden de paashazen en eieren worden
uitgedeeld.
Deze gingen als eerste naar de jonge controleurs en naar de winnaars.
Gezien de hoge temperaturen werden de lekkernijen in een koelbox aan gevoerd.
Snel uit de koelbox op de foto met de winnaar voordat de de zak Paaseieren
veranderde in een zak chocomelk.
De terechte winnaars kregen
hun Paasprijzen. Peter Glas winnaar in rood, zat reeds thuis achter een goed
glas koude pils. Nico was tweede, maar reed BMD. Dus de prijs ging naar nummer
drie en dat was mijn zoon Kees.
Note van de redactie: Bij
na telling van de punten is er een fout geconstateerd in de rode klasse, zoon
Kees is geen derde geworden.
Ook het talrijke toe gestroomde
publiek was in de Paasstemming.
Iedereen dorstig en heet geworden door
het tropische weer spoedde zich daarna naar huis voor een verfrissing en een
verkoelende douche.
Voor meer foto's klik hier
|