Verslaggever: Peter Boekel
Foto's :
Cees Kruijer
Na
een zeer regenachtige zaterdag schoof ik op zondagochtend vol verwachtingen de
gordijnen open, en… jawel, het was droog. Dus, broodje gesmeerd, koffie gezet,
brommers ingeladen, Kees en Tosca in de auto en op naar Den Helder.
Daar aangekomen kwam voorzitter Frans Kalverboer ook al aan, met 2 brommers maar
zonder zoon Robert. Robert kwam na een conflict met zijn wekker iets later.
Nog even een bak koffie en gelijk maar uitzetten, wat redelijk vlot ging.
De
inschrijving werd verzorgd door Marijke ten Haaf en Bart Zeinstra die als gevolg
van een vervelende blessure nog steeds de brommer moet laten staan. Voordeel
hiervan is dat hij voor TCO een geavanceerd programma heeft ontwikkeld voor de
puntentelling met koppelingen naar lijsten om totalen per wedstrijd en per
seizoen te genereren.
Na
een woordje van de voorzitter, konden we beginnen bij NS1. Wat voor blauw
betekende, een scherpe draai naar rechts over een schuine betonplaat, en na een
krappe draai naar links over het moeilijkste: de kabelhaspel. Als je dit had
overleefd nog even een rotsblok, een blok beton en daarna de brommer van de
buizen rijden om aan het einde je kaart te laten knippen bij juffrouw Alletta
Leeuwrik.
Wim Duineveld beschadigde hierbij zijn knie door een niet geplande afstap van de
brommer en voorzitter Frans mag na een soortgelijke afstap een nieuwe remhendel
bestellen.
Onze secretaris Nico Jongejan moest verstek laten gaan vanwege losse
onderdelen in een knie. Wim en Nico, in de volksmond ook wel buurman en buurman
genoemd, konden bijna zere knie ervaringen met elkaar uitwisselen.
Hierna even oversteken en dan kwam je bij Tosca (van Kees
Boekel red.) en NS2. Op zich niet echt moeilijk, maar het was hier
nat, en er lag verse blubber uit de sloot. Dus wel een uitdaging. Vooral de
witte piloten werden hier door de zuigende blubber belemmerd. Door het betere
voeten werk wisten de meeste toch een voorwaartse beweging te houden en te
onsnappen.
Aangekomen bij NS3, was het na een nat beginstukje gelukkig wat droger. Maar die
rotbiels en dat losse zand zorgde hier evengoed voor het verschil, en controleur
John "tuin" Koomen, zorgde ervoor dat iedereen keurig werd gecontroleerd en het
juiste aantal (of geen) punten kreeg. Geel had een lastige opstap bij de entree
vanuit de blubber op de foto boven het artikel. Deze blubber gaf geen grip.
Hierna
was NS4 aan de beurt. Ik vond zelf dat deze NS het zwaarste was voor de armen.
Maar wel een mooie. Met krappe draaitjes en over de buizen. In de derde ronde
verraste de motor mij door in één keer te blijven staan op de buizen maar na
enige opbeurende woorden van controleur Sjaak nog een vierde keer, en jawel
hoor, een 1.
Zoon Kees had hier ruzie met een buis die in het voordeel van de buis werd
beslecht. Later vond hij vertroosting bij zijn vriendin Tosca op non-stop 2, die
gezien de intense omhelzing van het koppel op dat moment minder scherp
gecontroleerd werd.
Ten slotte een stukje om de dijk naar NS5, niet geheel ongevaarlijk, want Alex
de Rooij raakte zijn brommer hier even kwijt en zag hem in de sloot belanden.
Maar
aangekomen bij de bunker wachtte hier voor iedereen nog wel wat uitdagingen, in
de vorm van brokken beton en een lekker klimmetje naar het dak van de bunker.
Waar de hoogste klassen mochten spoorkruisen. Om vervolgens je kaart te laten
knippen door een collega rijder, omdat we een controleur te kort hadden.
In de rode klasse was bij de entree er iets te veel uitdaging in het traject
opgenomen en deze werd nog na de aanvang van de wedstrijd in overleg aangepast,
omdat er anders geen onderscheid te maken was in de kwaliteiten van de rijders
aangezien ze anders allemaal minimaal een vijf zouden oplopen, los van de
beschadiging aan brommers en lijf.
Kortom, een leuke trial middag.
Jesse Koomen moest de strijd staken, omdat zijn brommer averij had opgelopen aan
het koppeling deksel. Jan Vestering had zoveel haast dat hij twee non-stop niet
had laten afknippen, gevolg diskwalificatie.
Moe, maar voldaan naar huis, maar wel veel te vroeg.
De rozen waar ik recht op had, gingen daardoor naar de tweede plaats naar Kees-Jan Leeuwrik.
Dus de volgende keer weer mijn stinkende best doen, om in stijl thuis te komen.
Peter.
Na gekomen berichten:
Deze foto kregen we
nagestuurd door Marco Loof.
De foto vertelt niet of dat Bert ten Haaf hier de brommer van ALex de Rooy aan
het wassen is, of dat er een andere reden ten grondslag lag aan de zwempartij
van de de brommer
Gert-Jan Borst die alvast
zijn reserve brommer start. |