| Afgelopen weekend werd 
er voor het eerst sinds 40 jaar een WK trial GP gereden in Nederland.De ZAMC was er na jaren van voorbereiding klaar voor om een WK GP te 
organiseren.
 
 
   Vanuit de TCO club was 
de belangstelling om dit unieke gebeuren in Nederland live mee te maken heel 
groot.Kampers werden volgeladen, caravans opgepoetst en er werd massaal vanuit 
Noord-Holland naar het verre Zelhem afgereisd.
 
       Zaterdag was er een 
echte kwalificatie ivm de start volgorde van de GP rijders.Een speciale non-stop moest daarvoor bedwongen worden. Twee items waren bepalend 
voor deze start volgorde.
 De eerste is het aantal strafpunten en de tweede de tijd.
 De coureur met het minste aantal strafpunten en de snelste tijd, start als 
laatste.
 Ondergetekende en de 
voorzitter waren de zondagmorgen afgereisd.Na een voorspoedig reis waarbij de voorzitter het niet eens was met de 
navigerende dame werd toch nog op tijd de arena in Zelhem bereikt. (de dame had 
toch gelijk)
 
   
             De organisatie had de 
zaken goed geregeld via wegbewijzering die al op tijd de richting van het 
circuit aangaf.
 De ontvangst bij het 
de ZAMC is bijzonder warm en dan bedoel ik niet alleen de buitentemperatuur, die 
overigens uitstekend was, maar door de vele vrijwilligers die de parkeerplaatst 
aanwijzen en alle mensen die je ontmoet, voordat je op de plek van de strijd bent 
aangekomen.
 
   
 Zoals 
al eerder vermeld was heel trialminnend Noord Holland afgereisd, dus het was een 
gezellig weerzien met oude en bekende trialliefhebbers. Voor het eerste dat ik 
hier een E-motor trial wedstrijd zag.Deze hadden een eigen klasse waarin gestreden werd.
 Van wat ik zo zag doen, deze motoren en coureurs niet veel onder voor de 
brandstof motoren.
 De piloten lieten kunstjes zien van een hoog gehalte.
 Alleen het geluid, toch ook een stuk van de emotie, mis ik.
   Het was zoals altijd 
weer geweldig om het kunst en vliegwerk van de atleten te mogen aanschouwen.
Het lijkt wel of niets meer onmogelijk is!
       
  
 
 Een groot gedeelte van 
het publiek loopt mee met de "grote" mannen.Dit betekent elke keer een volksverhuizing, waarbij vergeleken de immigratie 
vanuit Libië niks is.
 Via de app op de telefoon kon het publiek zien waar de rijders zich bevonden en 
hoe ze in de tussenstand ervoor stonden.
 Ook weer heel goed geregeld.
 De wereldkampioen Tony 
Buo wist de eerste ronde met slecht één voetje te slechten en wij mochten daar 
deelgenoot van zijn op non-stop 4.Dit is dus één voet in 15 non-stops!
 De andere strafpunten die hij nog kreeg, waren door een tijdstraf wegens 
overschrijden van de tijdslimiet.
 De tweede ronde was foutloos.
 De organisatie had het 
uitstekend geregeld en overal had je, soms na wat klauterwerk een prima uizicht 
op de non-stops en kon men de prestaties en het kunstwerk van de piloten goed 
volgen.Bij de laatste twee non-stops was een tribune neergezet, waar men ook op op een 
big screen de deelnemers op kon volgen.
 
 
 Een hele grote pluim voor de organisatie van dit geweldig evenement want ook 
alles om het gebeuren heen zag er zeer professioneel uit met de vele stands, 
eet- en drinktentjes en goed sanitair voor het talrijke publiek.
 
 Gelukkig staan er op en rond de baan vele grote bomen die het geheel een 
lommerrijk aanzicht geven en waaronder vele publiek een beetje schaduw kon 
vinden, want de zon deed wel heel erg zijn best.
 
 Een goede opmaat voor een herhaling.
 
     |