TCO e.o.

 

 

 

TRS Loverday februari

 
   
  Verslag: Alex de Rooij
Foto's:   Alex de Rooij
 
 
 

 

Het eerste weekend van februari gingen de gebroeders de Rooij, Victor en Alex, mee naar Spanje voor de TRS Loversday. Om de TRS fabriek te bezoeken, Adam Raga en Jordi Tarres te ontmoeten en te trainen op een pracht locatie vlakbij de TRS fabriek.

 

 

 

 

 

Vrijdagochtend vertrok het vliegtuigje om 7 uur vanaf Eindhoven, dus vroeg uit de veren.
Toen we door de het verwijderen van ijs wel wat later dan gepland om ongeveer half 10 aankwamen op het internationaal vliegveld van Barcelona aankwamen gingen we na het ophalen van de huurauto's direct door naar het trial terrein: Can Taule.
Alex van den Broek had de motoren met zijn bus mee genomen.
Hij was de vorige dag al aangekomen en wezen trainen met Luc Branten en Tim van Ooien.

Naarmate de brommers warm gereden te hebben, kon het echte genieten beginnen, met aan bergies geen tekort kon er meer dan genoeg uitgeleefd worden.
Een paar andere wereld toppers die TRS rijden waren er ook al aan het rondtuffen, met niet de minste namen als Adam Raga, die niet echt aan het triallen was om niet uit zijn indoor flow te raken.
Hij had zondag weer een indoorwedstrijdje te rijden in Barcelona.
Franzi Kadlec, Sondre Haga, en nog veel meer mensen waar de top van Nederland wel een puntje aan kan zuigen.
Wat dan ook erg leerzaam was om naar te kijken.


De eerste dag hadden we niet te lang gereden want we hadden die dag nog niet gegeten en moesten ook rond een uur of 4 bij de fabriek zijn.

 

Door rond een uur of 2 in te pakken en rond een uur of 3 wat van de Spaanse cultuur te proeven en aan de geweldige Spaanse gastvrijheid te wennen in Santpador, waar de fabriek gelegen is.
Na wat inktvisjes en andere vreemde gerechten achter de kiezen te hebben, kwamen we wat later bij de fabriek aan dan gepland.
Gelukkig maakt dat in Spanje niet uit, want daar gaat alles traag.
De fabriek was een indrukwekkende plek met heel veel prachtige motoren.
In de fabriek werd eigenlijk alles alleen geassembleerd en alle onderdelen werden op andere plekken over de wereld gemaakt.
Naarmate we in de fabriek gekeken hadden en Adam Raga zijn wedstrijd motor hadden bewonderd en wat van de technische snufjes die wat veranderd waren van zijn monteur hadden gekregen, kregen we een uitleg wat ze recent allemaal hebben verbeterd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De uitleg  werd door Jordi Tarres hem zelf gegeven, en door de andere belangrijke schakels van het bedrijf.
Dat in het Spaans, Frans en Engels werd verteld.
Wat erg indrukwekkend was, dat ze constant hun motor aan het verbeteren zijn.
Na de uitleg nog wat vragen over de aanpassing van de motor aan Jordi te hebben gevraagd en nog een rondje in de fabriek te hebben gedaan, was het ook al weer over 7 uur.
Dus werd het tijd om naar het hotel te gaan.
Daar verbleven we in een vrij luxe hotel.
Eten konden we nog niet wat die Spanjaarden trekken hun kok pas rond een uur of half negen uit zijn bed.
Nadat we wat drankjes vooraf gedaan hadden, konden we weer aan tafel.
Na het eten rap te bed, want na zo een lange en sportieve dag werd het wel tijd en het ontbijt begon ook al weer 8 uur 's morgens, want die dag was de echte Loversday.

 

 

 

Die dag hadden we een erg goede training gehad met wat mooie en leuke opstappen met een prachtig uitzicht.
Maar dat is ook goed te zien in de foto’s.
Met de goede tips van de Nederlandse top hadden we veel geleerd.
De bergies hadden we ook wat leren kennen door met de onze groep uit de lage landen mooi samen te rijden en non-stopjes uit te zetten.
Met ook nog een mooie foto met Adam en Jordi was de dag helemaal compleet.
Na een volle dag triallen werd het nadat alle Spanjaarden allang naar huis waren, toch echt tijd om naar huis te gaan.
Terug in het hotel bleek het dat we toch nog wel effe moesten wachten, want de koks waren er nog niet. Eenmaal rond een uur of half negen richting een tent te gaan werden de huurauto's ook goed gebruikt door lekker vol in de toeren te gaan en een beetje tegen elkaar aan te rijden (er waren 2 huurauto’s.)
Ook werd er effe laten zien hoe je met zon auto moet driften. Toen we eindelijk een tent gevonden hadden, had die ook weer genoeg zijn omzet gedraaid om de rest van de maand dicht te blijven.
Na een biertje toe in het hotel ook gingen we ook weer gelijk te bed om de volgende dag weer een beetje fit te zijn.

 

 

 


 

Die dag werd er op het terrein waar we de vorige twee dagen gereden hadden een nationale wedstrijd gereden, dus moesten we opzoek naar een ander terreintje.
Gelukkig komt de hele wereld top uit Catalonie, dus we hadden keus.
Na een berichie naar Albert Cabestani gestuurd te hebben, konden we op zijn terreintje terecht, daar was vorig jaar ook al een EK gereden, dus er was meer dan genoeg te doen.
In eerste instantie was het terrein dicht, maar toen het bleek dat Cabestani had gezegd dat we hier konden rijden, mochten we opeens wel daar rijden.
Toen moesten we wel effe omrijden om via de achterkant het terreintje op te gaan.
Deze terreintjes zijn trouwens wel een stuk groter dan Bilstain.
Na een beetje een paar EK non-stops gereden te hebben en vele malen keren gefaald te hebben, werd het tijd om weer in te pakken want de motoren taxichauffeur moest nog naar de X-trial.
Helaas wisten wij het te laat dat het dit weekend was, dus was het al uitverkocht.

 


Op de terugreis richting het vliegveld waren we nog effe Barcelona in geweest om te eten en de kustlijn te bekijken.
Het vliegtuig vertrok weer om kwart voor 9 dus daar moesten we wel weer betijds wezen
Bij het wachten achter de douane kwamen we er achter dat Raga gewonnen had, daar waren we als TRS rijders uiteraard enorm blij mee.
Hij had met een punt gewonnen van Toni Bou.
Dus had Luc gelijk maar een selfie van ons naar Adam Raga gestuurd om om te feliciteren.
En daarna de vliegtuig weer in.
Het was een veel te kort weekend maar we hebben enorm genoten.
Zeker een aanrader om vaker te doen.

 
 
 
 
laatst bijgewerkt door: C.M. Kruijer 06-01-2020