TCO e.o.

 

 

26 december Kersttrial

 
   
  Verslag: Cees kruijer
Foto's: Cees Kruijer, Piet Boekel
 
 
 

Geen witte kerst dit jaar, gelukkig.
Hoewel de zon zich vandaag niet liet zien, bleef het de gehele dag droog.
De afgelopen periode had het genoeg geregend met als gevolg dat de bodem hier en daar flink drassig was en een extra hoeveelheid water erop, zou geen verbetering geven.
Omdat het Kerst was werd het de deelnemers niet al te moeilijk gemaakt. Er werden vier non-stops gebouwd die vier keer beklommen moesten worden en dat was voor deze dag genoeg, want daarna wacht de laatste uitdaging van de dag, het snert of soep eten, nog op de deelnemers.

De leden waren op tijd zodat er snel vier uitdagingen konden worden gebouwd.

Hierna werden de deelnemers en controleurs bij elkaar geroepen en werd de aftrap gegeven door de voorzitter.

De eerste was bijna direct naast het pad en een lekker inkomertje, tenminste als je een beetje lef had.
De rode piloten moesten direct bij de ingang over een buizen sessie en daarna rechtdoor omhoog om op een omgekeerde put te geraken.
We zien hierboven dat Aris nog wat opstart (opstijg) problemen heeft.


Als er niet vlot werd doorgereden en een menigeen deed dat in het begin, moest de put vanuit stilstand bedwongen worden en dat resulteerde vaak in een terugval als gevolg van te kort grip op de gladde buis.
Ook Marco Veerman had de juiste cadans nog niet te pakken in de eerste ronde.

Tom Schaap moest ook nog even wennen aan de non-stop

Puck Kruijer en Symen Pronk deden het gelijk een stuk beter de eerste keer.

De gele piloten in dit geval de gebroeders de Rooij hadden hun handen ook meer dan vol met deze inkomer, maar daarvoor rijden ze geel.
De blauw piloten mocht een stelconplaat bestijgen, maar moesten dit met gedoseerde snelheid doen, want als er te veel gas werd gegeven stond je op een plek in de non-stop waar je nog niet wilde zijn, want dan had je een pijltje gemist.
De witte broeders onder ons hadden het relatief simpel, maar moesten tijden het sturen en draaien wel de voeten op de steppies zien te houden en dat was voor nieuwkomer Pieter Molenaar nog best lastig.
Piet Boekel hanteerde de kniptang en heeft menig puntje moeten knippen.

De tweede werd gecontroleerd door voorzitter Frans.
Deze had het heel druk, want hij moest ook zorgen dat de snert op temperatuur bleef.
Gelukkig was vandaag de buitentemperatuur redelijk mild en hoefde de piloten zich tijdens de wedstrijd niet extra op te warmen met hete snert.
 

 

 

 

 

Een stevig opstap voor rood tegen een band aan dan er af en weer over een open band.
Hierna was de pret nog lang niet op en moesten er nog meer dikke banden worden beklommen.
Voor blauwe piloten waren er ook meerdere valkuilen gemaakt, zoals Kick tot zijn schrik ondervond.
De blauwe piloten mochten verderop nog door een kleine binnenzee varen, waar de wielen altijd enorm van opknappen en de schijfremmen van beginnen te zingen.

 

 

 

 

De gele piloten hadden hun handen er meer dan vol aan om er een beetje ongeschonden door heen te komen.
Dit is ze beiden niet één keer gelukt.
De witte piloten hadden een stevig opstapje bij de ingang die er gevaarlijker uitzag als dat deze was.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

De derde werd bemand door Piet Knol die deze dag de brommer schoon wilde houden en de kniptang in de hand nam.
Een wat lastige non-stop met keien, buizen en andere harde materialen. De meeste rijders hebben hier wel een paar strafpuntjes opgehaald. Dat de keien door de nattigheid een beetje glad waren zal ook ongetwijfeld een rol hebben gespeeld.

 

 

 


 

 

 

 

De vierde en laatste non-stop werd door Dorus bewaakt.
Een non-stop met wat hill-climbing erin en onderin behoorlijk pruttig waardoor goed aanzetten niet altijd mee viel.

 

 

 

 


Vooral de rode piloten hadden moeite om na de de berg voor de eerste keer te hebben genomen, een horizontale stelconplaat opmoesten klauteren. Vaak werden hierbij voeten gebruik en nog vaker vielen de coureurs terug en werd het een vijfje.

De uitgang was bovenop vanwaar er een mooi uitzicht was over de omgeving.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na de laatste ronde was het een zaak van opruimen en snel naar de kantine voor een kop snert of tomatensoep.
De kachel was 's morgens al op tijd aan gestoken met als gevolg dat de temperatuur zeer aangenaam was.
Frans had de soep op temperatuur gebracht en het was er goed vertoeven.
Ondertussen had ik de kaarten verzameld en de punten in de computer gevoerd.
De uitslag was bekend.


In de sportklasse was het Piet Warmerdam die met kop en schouder boven nieuwkomer Pieter Molenaar uitstak.

 

 



De blauwe klasse werd gewonnen door Symen Pronk met twee puntjes voorsprong op Puck Kruijer, die in de laatste non-stop een fout maakte en daarvoor vijf punten moest laten knippen.
Dit kostte hem de overwinning.

 

 

De rode klasse werd door de vader van Symen gewonnen, Aris.
Rob Knol werd tweede en begint zich inmiddels behoorlijk met de podium plaatsen te bemoeien.

 

 

De broederstrijd in geel werd dit keer in het voordeel van de oudste van de twee, Alex beslist.

 

 

 

Samenvattend: weer eens een echte ouderwetse gezellig Kersttrial.
Rond de klok van half drie reden de meesten weer van het terrein af, gevuld met een warme snert of soep.

Thuis de modder nog even van de brommers afspuiten en verder de laatste kerstdag op gepaste wijze afsluiten.

 

Klik hier voor de uitslagen

 
 
 
 
laatst bijgewerkt door: C.M. Kruijer 01-03-2020